Ad gamification – zašto su mobilni oglasi koncipirani kao igrice uspešni

Želite li provesti mobilnu kampanju s nadprosječnim rezultatima, jedna od opcija jest da koristite interaktivni mobilni oglas. I to onaj koji integrira elemente igre i kroz njih potiče angažman krajnjih korisnika. Kod osmišljavanja takvog mobilnog oglasa, osim kreativnosti i marketinškog iskustva, potrebno je i osnovno znanje o igrama.

Koliko nas privlače igre u mobilnim oglasima

Najbolje da vam pokažem na primeru. Za m:tel, nacionalni telekom operater u Bosni i Hercegovini, sproveli smo kampanju s gaming mobilnim oglasom.

M:tel je kroz kampanju promovisao akciju za Frend tarifu s neograničenim mobilnim internet prometom. Koncept kampanje bazirao se na standardnoj igri memorije, u kojoj je bilo potrebno otkriti parove ikona. Kampanja je postigla CTR od 19.04% za Full screen HTML5 oglas, a čak 0.75% korisnika je odigralo celu igru do kraja i ostvarilo engagement od punih 35 sekundi.

CAblog1

Zašto se volimo igrati

Zašto su neke igrice uspešne dok druge propadaju? Zašto je ceo svet poludeo za Candy Crush i zašto provodimo sate igrajući WoW ili Assasin’s Creed? Iza svake uspešne igre ne krije se sreća već psihologija. Upravo zato je dobro upoznati bar osnovne principe stvaranja igara i koristiti ih kod izrade mobilnih kampanja.

Džon Radodf (Jon Radodff), američki preduzetnik, autor i dizajner igara u knjizi Game On: Energize your Business with Social Games  kaže da postoji 42 FUNdamentalnih razloga koji stvaraju zabavu. Kad ta 42 razloga povežemo sa 16 osnovnih ljudskih motivatora, prema doktoru Stivenu Rajsu (Steven Reiss), možemo da napravimo idealnu kombinaciju koja će aktivirati prave psihološke okidače i učiniti igru neodoljivom.

Heroj ili buntovnik, red ili nered

Prema gorenavedenoj kombinaciji FUNdamenata i motivatora, prepoznavanje uzoraka (FUNdament) aktivira znatiželju i potrebu za redom i poretkom (motivatori). Zato su igrice kao Candy Crush toliko popularne među širokom publikom.

Kad igramo igricu u kojoj smo heroj, aktivira se velik broj motivatora: moć, nezavisnost, čast, idealizam, društveni kontakt, status, osveta i romansa. Slični motivatori su aktivni i kad uđemo u ulogu buntovnika. U zavisnosti od toga koji psihološki momenat želite da ostvarite igrom, poslužite se ovom kombinacijom kako biste pronašli odgovarajući pristup (više na Gamasutra).

Svaka igra ima svoju priču

Kad razmišljamo o mobilnoj kampanji, pogotovo kad se radi o interaktivnom oglasu, važno je da se ne fokusiramo isključivo na interaktivnost. Ona mora biti u službi priče koju želimo da ispričamo. Vratimo se na konkretnu m:telovu kampanju. U njoj je pristup igri memorije bio pravi izbor s obzirom na to da je cilj kampanje bio brending, te je engagement bio željeni rezultat.

Pogledajte i video o kampanji i rezultatima.

Kakva su vaša iskustva s interaktivnim kampanjama koje koriste princip igre? Podelite svoje mišljenje sa nama uz #ClickAttackads na Twitteru! A ako vam je potreban savet o vašoj mobilnoj kampanji, kontaktirajte nas!

Prijavi se na Newsletter

Budi u toku sa najnovijim trendovima iz sveta oglašavanja

Možda vas zanimaju i ovi članci

200+ Media Partnera

Kontakt

ClickAttack
Zelengorska 1g
11070 Novi Beograd, Srbija
Telefon:+ 381 11 3110 446
Email: info.rs@clickattack.com

Saznaj više