Case Study: Pan-pek “Savršeni doručak”
Klijent
Pan-pek d.o.o. je vodeće hrvatsko preduzeće u proizvodnji pekarskih i poslastičarskih proizvoda. Preduzeće nudi široku paletu proizvoda – od osnovnih do specijalnih vrsta hleba i peciva, svežih i pakovanih kolača i torti, do proizvoda po narudžbi. Kako bi podržali svoj cilj, koji je prepoznati i zadovoljiti potrebe svojih korisnika, Pan-pek se pouzdao u rešenje za promovisanje brenda na zabavan i privlačan način koji nudi ClickAttack.
Izazov
Pan-pek je odlučio da iskoristi mobilno oglašavanje na ClickAttack platformi kako bi osigurao prednost brenda pred konkurencijom. Njihov cilj je bila mobilna oglasna kampanja koja neće samo dopreti do potencijalnih i postojećih korisnika putem mobilnog interneta, već ih i zabaviti na kreativan način, te kao krajnji cilj dovesti fizički promet u Pan-pek prodajna mjesta. Uzevši u obzir da su pekarski proizvodi kategorija koja cilja široku publiku, svako je bio potencijalan kupac. Poruka koja se dostavljala mobilnom kampanjom morala je biti pažljivo odabrana kako bi uhvatila pažnju kompletne publike. Kampanja je morala pratiti Pan-pek brend identitet i postojeće vizuelne elemente, te uključiti nove proizvode u ponudi.
Rešenje
Kreativni tim ClickAttacka je za Pan-pek mobilnu oglasnu kampanju stavio fokus na korisnika u pokretu. Koristili smo rich-media animirane efekte kako bismo uhvatili pažnju mobilnih korisnika od ranog jutra. Pan-pek promotivne akcije dostavljene su direktno na mobilne uređaje korisnika, ciljajući one koji su izašli iz kuće, a nisu stigli da doručkuju, ili žele već sad da kupe snack za pauzu za ručak. U tom smeru, kreativni koncept za interaktivni mobilni oglas je na jedinstven i relevantan način koristio pokrete specifične za mobilne uređaje. Mobilni korisnik je morao da „očisti“ ekran prekriven brašnom prevlačenjem prsta preko ekrana mobilnog uređaja. Ovom interakcijom otkrivena je skrivena poruka, koja je pokazivala kako izgleda SAVRŠENI DORUČAK. Završni korak mobilnog oglasa sadržao je poziv na akciju koji je vodio na listu svih Pan-pek prodavaonica. Cilj interakcije bio je da učinkovito generiše angažman korisnika te da ga podstakne da svrati do najbliže Pan-pek prodavaonice.
Kao rešenje ponuđen je posebno prilagođen interaktivni HTML5 oglas – SCRATCH. Oglas je kroz ClickAttack mobilnu oglašivačku platformu dostavljen do pametnih telefona mobilnih korisnika i omogućio Pan-peku da se poveže sa svojim korisnicima na jedinstven i zanimljiv način.
Rezultati
Prva Pan-pek mobilna kampanja postigla je velik uspeh u angažmanu mobilnih korisnika. Uspela je da zainteresuje i informiše korisnike, te istovremeno podstakne nameru. Rezultati pokazuju da su se korisnici aktivno uključili u mobilni oglas, pa se postigla stopa interakcije od 31,77%, što je 168% više od proseka industrije.
Nakon kampanje
Sprovedena je analiza angažmana sa rich-media oglasom, a potom su na osnovu podataka identifikovani segmenti s visokom performansom po pitanju stranica, mobilnih operatera, uređaja i geografije. Na osnovu rezultata, kampanja je proširena sa tri dodatne prilagođene oglasne jedinice, od kojih je svaka ciljala drugačiju publiku.
Ciljana publika: Srednjoškolci i mladi
Kreativni koncept: Učiniti Pan-pek preferiranim zalogajem tokom velikog odmora u školi, u slatkoj ili slanoj verziji
Format oglasa: Full Screen animirani GIF
Ciljana publika: Zaposleni
Kreativni koncept: Savršeni početak radnog dana uključuje kafu i slatki kroasan iz Pan-peka
Format oglasa: Full Screen animirani GIF
CTR: 18,41%
Ciljana publika: Zaljubljenici u kuvanje i porodično orijentisane osobe
Kreativni koncept: Eksperimentisanje sa specijalnim vrstama hleba dostupnim u Pan-pek prodavaonicama
Format oglasa: Full Screen animirani GIF
CTR: 20,26%