Najbolja kontrolna lista za merenje uspeha vaše sledeće mobilne kampanje
Sama činjenica da ste odvojili deo budžeta za mobilno oglašavanje nije garancija da ćete dobiti visoko efikasnu kampanju. Kompletan uspeh mobilnog oglašavanja zahteva pažljivo organizovanu kampanju, počevši od dobrog media plana, kvalitetno osmišljenog kreativnog sadržaja, isprobanih i proverenih oglašivačkih tehnologija i naravno, ispravnog pristupa merenju efikasnosti.
Zato predstavljamo vrhunsku kontrolnu listu za merenje efikasnosti mobilnih oglašivačkih kampanja.
1. Da li ste postigli cilj mobilne kampanje?
Mobilno oglašavanje može unaprediti vaše poslovanje, međutim, ukoliko niste utvrdili šta tačno želite da postignete ne možete meriti uspeh. Kako biste to činili što lakše, podelite svoje ciljeve u dve glavne kategorije, kvantitativne i kvalitativne.
- Kvantitativni ciljevi su oni koji mogu biti mereni bilo kojim elementom mobilne kampanje i uključuju brojeve, na primer ciljanu konverziju ili angažovanje, osvajanje novih klijenata ili povećanje prihoda.
- S druge strane, potrebno je pratiti i kvalitativne ciljeve. Ostvarivanje takvih ciljeva ne bazira se na merljivim parametrima već na vrednosti koju kampanja može da donese brendu. U takve ciljeve spadaju povratne informacije klijenata, njihovo zadovoljstvo proizvodom i uslugom, povećanje svesti o brendu, itd.
2. Merite angažovanje na osnovu kreativnosti mobilnog oglasa
Kako biste saznali isplati li se kreativnost u mobilnom oglašavanju, morate uložiti deo svog budžeta u kreativni sadržaj i razvoj mobilne kampanje. Zato definišite ciljeve angažovanosti kako biste objektivno pratili uticaj koji imaju na kampanju kao i u kojoj meri korisnici vrše interakciju s mobilnim oglasom.
- Jedan od poznatijih indikatora je CTR (Click-through-Rate). Broj klikova na polje s pozivom na akciju mobilnog oglasa podeljen s ukupnim brojem prikazivanja, može pružiti uvid u zainteresovanost za vašu promotivnu ponudu.
- Istovremeno, nije neophodno da korisnik mora i da klikne na polje s pozivom na akciju kako bi se izvršila interakcija s mobilnim oglasom. Broj interakcija s pojedinom kreativnom aktivnošću, bila ona povlačenje prstom po ekranu, dodir, pokretanje videa, deljenje na društvenim mrežama ili slično, podeljen s brojem prikazivanja daje Stopu interakcije s oglasom (Interaction CTR). Tako dobijeni procenat pokazuje u kojoj je meri publika koja je videla oglas izvršila interakciju s vašom promotivnom porukom.
3. Poznavanje post-klik konverzije pomaže u proračunu profitabilnosti mobilnog oglasa
Kako biste razumeli vrednost koju vaša mobilna oglasna kampanja donosi vašem poslovanju, potrebno je meriti konverziju koja se dešava nakon što je korisnik izvršio interakciju s oglasom. Stopa konverzije oglasa (Ad Conversion Rate) se računa deljenjem broja konverzija s ukupnim brojem klikova na oglas. Neki od najčešćih primera post-klik konverzije su:
- Akcije na dodeljenoj web stranici, uključujući i društvene mreže
- Primljeni pozivi nakon klika na mobilni oglas (Click-to-call poziv na akciju)
- Preuzimanje mobilne aplikacije
- Konverzije koje se dešavaju offline, na primer fižičke posete radnjama za vreme trajanja kupona ili popusta koji su promovisani u mobilnom oglasu
Konkretna metrika za merenje post-klik konverzije jest Cost-Per-Conversion i ona će vam pomoći da utvrdite isplativost mobilnog oglasa. Cena konverzija trebalo bi da bude manja od iznosa koji ste primili od svakog konvertovanog posetioca.
4. Pratite segmente s najboljim performansama vašeg brenda kako biste poboljšali targeting
Podjednako je važno da znate da li vaša poruka stiže do prave publike. Ako se vaša mobilna kampanja prikazuje putem premium oglašivačke mreže koja omogućuje kompletno upravljanje kampanjom, imaćete uvid i u segmente s najboljim performansama. U izveštaju o kampanji pronaći ćete vredne informacije koje možete pratiti, kao na primer:
- Performanse kampanje prema različitim proizvođačima ili tipovima mobilnih uređaja
- Koji mobilni operater je manje ili više popularan kod vaše publike
- Performanse prema geografskoj lokaciji
- Click-through-Rate prema mobilnom operativnom sistemu
5. Na kraju, izračunajte ROI vaše mobilne kampanje
Koliko je god korisno znati broj prikazivanja i klikova koje je kampanja ostvarila, još je bolje znati koliko vaši oglasi doprinose uspehu poslovanja. ROI (Return on Investment) je jedna od najvažnijih metrika za mobilne oglašivače, s obzirom na to da pokazuje stvarni rezultat koji mobilno oglašavanje ima na vaše poslovanje i pomaže u proceni da li novac koji ulažete daje profit. Računanje mobilnog ROI-a zavisi od ciljeva kampanje. Za mobilne kampanje koje imaju merljivi KPI jednostavno je izračunati ROI – samo oduzmite uložene troškove od ostvarenih prihoda i podelite dobijeno s uloženim troškovima. S druge strane, merenje ROI-a za “brand awareness“ i slične kampanje podjednako je korisno, ipak, doći do krajnjeg rezultata je malo zahtevnije.
Bilo da koristite mobilno oglašavanje za povećanje prodaje, generisanje baze podataka ili podsticanje drugih važnih aktivnosti kupaca, pametno je meriti performanse, jer je njihov krajnji zadatak podsticanje uspeha u budućim marketinškim kampanjama.
Planirate i sami da pokrenete mobilnu kampanju? Pomoći ćemo vam da izmerite njenu uspešnost!